УКР ENG

Пошук:


Email:  
Пароль:  

 СВІДОЦТВО ПРО РЕЄСТРАЦІЮ

КВ №19905-9705 ПР від 02.04.2013 р.

 ЗАСНОВНИКИ

НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ЦЕНТР ІНДУСТРІАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ РОЗВИТКУ НАН УКРАЇНИ
(ХАРКІВ, УКРАЇНА)


Згідно з рішенням № 802 Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 14.03.2024 р. зареєстрований суб’єктом у сфері друкованих медіа. Ідентифікатор R30-03156

 ВИДАВЕЦЬ

ФОП Лібуркіна Л. М.

 РОЗДІЛИ САЙТУ

Головна сторінка

Редакція журналу

Редакційна політика

Анотований каталог (2011)

Анотований каталог (2012)

Анотований каталог (2013)

Анотований каталог (2014)

Анотований каталог (2015)

Анотований каталог (2016)

Анотований каталог (2017)

Анотований каталог (2018)

Анотований каталог (2019)

Анотований каталог (2020)

Анотований каталог (2021)

Анотований каталог (2022)

Анотований каталог (2023)

Анотований каталог (2024)

Тематичні розділи журналу

Матеріали наукових конференцій


Гейміфікація бізнес-процесів менеджменту персоналу
Варіс І. О., Кравчук О. І., Зайцева П. О.

Варіс І. О., Кравчук О. І., Зайцева П. О. Гейміфікація бізнес-процесів менеджменту персоналу. Бізнес Інформ. 2023. №4. C. 189–196.
https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-4-189-196

Розділ: Менеджмент і маркетинг

Стаття написана українською мовою
Завантажень/переглядів: 2

Завантажити статтю (pdf) -

УДК 005.95/.96:005.61

Анотація:
Метою статті є дослідження сучасних HRM-систем щодо наявності функції гейміфікації в розрізі HR бізнес-процесів. Бізнес-технології змінили спосіб ведення бізнесу компаніями. Компанії мають адаптуватися до мінливих технологій і коливань ринку, але вони не можуть досягти успіху, якщо мають невмотивовану команду, яка не хоче змінюватися. Гейміфікація є ефективним способом підвищити продуктивність персоналу. Крім того, це позитивно впливає на залучення й утримання працівників, більшість з яких не люблять рутинні процеси, але їм подобається грати в ігри. Гейміфікація HR-процесів і процедур може перетворити нудний досвід на захопливу гру, яка переводить працівників на наступний рівень. У статті визначено, що гейміфікація спирається на багато ігрових атрибутів і стратегій, які застосовує до широкого кола реальних бізнес-процесів, трансформуючи неігровий досвід для мотивації дій персоналу та досягнення цілей компанії. Гейміфікація швидко трансформує бізнес у всьому світі, створюючи нові способи залучення працівників, розширення стосунків і підвищення лояльності й заохочення та використовуючи мотивації та бажання, які є природними в кожній людині. Проаналізовано існуючі HR-процеси сучасних компаній та виявлено з них найбільше гейміфіковані. Враховуючий велику кількість HRM-систем для потреб будь-якої компанії, досліджено найкращі, що пропонують елементи гри для використання при реалізації HR-процесів. Функціонування гейміфікації в сучасних HRM-системах може допомогти збільшити ефективність процесу розвитку працівників, знизити витрати на навчання та збільшити залучення до цих програм навчання. Успішність впровадження гейміфікації залежить від правильного вибору методів та інструментів, а також від організаційної культури та підходу до менеджменту персоналу. Компанії мають вивчати власні потреби в нових технологіях, що, безумовно, викликає тісну співпрацю з розробниками HRM-систем. Аналіз наукових праць і практичної діяльності компаній свідчить, що основними гейміфікованими HR-процесами є добір, навчання, адаптація, мотивація, менеджмент продуктивності й оцінювання персоналу, але залишаються інші, які потребують креативних інновацій та рішень, що актуалізує подальші дослідження в цьому напрямі.

Ключові слова: менеджмент персоналу, гейміфікація, HR-процеси, HRM-системи.

Рис.: 1. Табл.: 2. Бібл.: 18.

Варіс Ірина Олександрівна – кандидат економічних наук, доцент, доцент, кафедра соціоекономіки та управління персоналом, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана (просп. Берестейський, 54/1, Київ, 03057, Україна)
Email: [email protected]
Кравчук Оксана Іванівна – кандидат економічних наук, доцент, доцент, кафедра соціоекономіки та управління персоналом, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана (просп. Берестейський, 54/1, Київ, 03057, Україна)
Email: [email protected]
Зайцева Поліна Олегівна – студент, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана (просп. Берестейський, 54/1, Київ, 03057, Україна)
Email: [email protected]

Список використаних у статті джерел

Hosseini C., Humlung O., Fagerstr?m A., Haddara M. An experimental study on the effects of gamification on task performance. Procedia Computer Science. 2022. Vol. 196. P. 999–1006. DOI: https://doi.org/10.1016/j.procs.2021.12.102
Hamza I., Sarolta T., Shatila K. The Effect of Gamification on Employee Behavior: The Mediating Effects of Culture and Engagement. The Journal of Asian Finance, Economics and Business. 2022. Vol. 9. Iss. 5. P. 213–224. DOI: https://doi.org/10.13106/JAFEB.2022.VOL9.NO5.0213
Ikhide J. E., Timur A. T., Ogunmokun O. A. A balanced perspective on the affordance of a gamified HRM system for employees' creative performance. Personnel Review. 2023. Vol. 52. No. 3. P. 631–648. DOI: https://doi.org/10.1108/pr-01-2021-0062
Tennakoon W. D. N. S. M., Wanninayake W. M. S. M. Where Play Become Effective: The Moderating Effect of Gamification on the Relationship Between Work Stress and Employee Performance. ?r? Lanka Journal of Economic Research. 2020. Vol. 7. No. 2. P. 63–86. DOI: https://doi.org/10.4038/sljer.v7i2.115
What are HR processes? HiBob. URL: https://www.hibob.com/hr-glossary/hr-processes/
Бей Г., Середа Г. Трансформація HR-технологій під впливом цифровізації бізнес-процесів. Економіка і організація управління. 2019. №?2. С.?93–101. DOI:?https://doi.org/10.31558/2307-2318.2019.2.10
Варіс І., Кравчук О., Паращук Є. Цифровізація бізнес-процесів менеджменту персоналу: можливості HRM-систем. Галицький економічний вісник. 2022. Т. 74. № 1. С. 90–102. DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.01.090
Виноградова О. В., Литвинова О. В., Пілігрім К. І. Cутність інструментів гейміфікації в системі мотивації персоналу. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2017. № 4. С. 19–25.
Гузенко C. Як гейміфікація переможе традиційний менеджмент та змінить бізнес / Speka. 27.10.2022. URL: https://speka.media/yak-geimifikaciya-peremoze-tradiciinii-menedzment-ta-zminit-biznes-p255yp
Данилевич Н. С., Рудакова С. Г., Щетініна Л. В., Касяненко Я. А. Діджіталізація HR-процесів в сучасних реаліях. Галицький економічний вісник. 2020. Т. 64. № 3. С. 147–156. DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.03.147
Додон О. Д., Коваленко О. О. Гейміфікація тайм менеджменту на прикладі соціального підприємницького проєкту. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2022. № 7. DOI: 10.32702/2307-2156.2022.7.1
Коваль Н., Руденко М. Креативний менеджмент: гейміфікація як сучасний інструмент управління персоналом // Аграрна освіта та наука: досягнення, роль, фактори росту. Стратегічні пріоритети розвитку економіки, фінансів, обліку, підприємництва та торгівлі, менеджменту, публічного управління в Україні та світі : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Біла Церква, 30 жовтня 2020 р.). Біла Церква, 2020. С. 3–5.
Кравець Н. С. Метод відбору ігрових механік для використання в навчальних гейміфікованих системах. Вісник Харківської державної академії культури. Серія «Соціальні комунікації». 2017. Вип. 51. С. 116–125.
Лопушняк Г. С., Кравчук О. І. Реінжиніринг бізнес-процесів управління персоналом в цифровій екосистемі // Управління персоналом в умовах інтелектуалізації й трансформації суспільства: ідеологія, технології та пріоритети : колективна монографія. Львів : НУ «Львівська політехніка», 2021. C. 106–125.
Ляшок Н., Ковальчук К., Ганцура А. Гейміфікація як сучасний та ефективний метод мотивації персоналу у ХХІ столітті. Причорноморські економічні студії. 2018. Вип. 28-1. С. 134–137. URL: http://bses.in.ua/journals/2018/28_1_2018/29.pdf
Насирова С. В. Гейміфікація як ефективний інструмент мотивації персоналу сучасної організації. Науковий огляд. 2019. Т. 3. № 56. URL: https://naukajournal.org/index.php/naukajournal/article/view/1791/1846
Переяславська С. О., Смагіна О. О. Гейміфікація як сучасний напрям вітчизняної освіти. New Pedagogical Approaches in STEAM Education. Special Edition : Open Educational E-Environment of Modern University. 2019. Р. 250–260. URL: http://dspace.luguniv.edu.ua/xmlui/bitstream/handle/123456789/6423/Pereyaslavskay_Smahina%201.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Середа Г. В. Гейміфікація в менеджменті персоналу: зарубіжний та український досвід. Економiка i органiзацiя управлiння. 2017. Т. 4. № 28. С. 216–223.

 ДЛЯ АВТОРІВ

Ліцензійний договір

Умови публікації

Вимоги до статей

Положення про рецензування

Договір публікації

Номер в роботі

Питання, які задаються найчастіше

 ІНФОРМАЦІЯ

План наукових конференцій


 НАШІ ПАРТНЕРИ


Журнал «Проблеми економіки»

  © Business Inform, 1992 - 2024 Матеріали на сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International CC BY-SA. Написати вебмастеру